Väkevä alku Oindexissä

Blogiharrastuksen mukana tulee kaikenmoinen blogin suosioon liittyvä nuuskiminen. Luonnollista on, että kirjoittelua ruokkii, kun huomaa, että joku lukee blogia. Tänään julkaistiin ensimmäinen Oindexin listaus, jossa Hiiop on mukana. Hiiop rynni suoraan sijalle 190. Teknologia- ja tietotekniikkablogeissa Hiiop on sijalla 8.

Tiedot Oindexiin kerätään Google Analyticsin kautta. Google on vahvasti esillä nuuskimisapuvälineissä. Hiiopin syötteet kulkevat Googlen Feedburner-palvelun kautta. Feedburnerista on peräisin sivun oikeassa palstassa oleva syötteen lukijoitten laskuri. Kolmas Googlen tarjoama palvelu blogien ja muittenkin verkkosivustojen ylläpitäjille on verkkovastaavan työkalut, jonka avulla voi seurata omien sivujen suosiota ja päivitystä Googlen hakupalvelussa.

Oindexin lisäksi kotimaisia nuuskimista ja mainostamista helpottavia sivustoja ovat Blogispotti ja Blogilista. Yksikään jutuistani ei vielä ole päätynyt Blogispottiin. Jos olet Blogispotin käyttäjä, voit lisätä kirjoitukseni Blogispottiin jokaisen tekstin perässä olevalla Blogispottiin-linkillä. Samaisella konstilla voit lisätä juttuni myös Diggaa.comiin.

Blogilista on kävijämäärällä laskettuna suosituin paikka löytää Hiiop. Sen kautta on blogiini tullut viimeisen kuukauden aikana 51 kävijää. Hyvänä kakkosena on Ukiwikin Scribus-kurssin sivu. Viimeisen kuukauden aikana blogissani vieraili yhteensä 268 absoluuttisesti yksilöityä kävijää. Blogini sivut kuukauden aikana näytettiin 2149 kertaa. Näistä varmasti suurin osa on omia sivulatauksiani.

Aikaisemmassa kirjoituksessani vitsailin tyypillisestä hääkortista. Tästä johtuen hakusanat teksti hääkorttiin ja muut vastaavat ovat jatkuva uusien vierailijoiden lähde. Olenkin ajatellut paneutua aiheeseen kunnolla ja kertoa lisää kutsukortin typografiasta ja pähkäillä, minkämoinen fontti oikeasti sopisi korttiin.

Tuleeko kellään mieleen muita keinoja kerätä kiinnostavaa dataa blogistani tai verkkosivuista? Olisin myös kiitollinen, jos jollakulla olisi vinkkejä blogin mainostamisesta ja tunnetuksi tekemisestä. Kommentoikaa!